FAQ

Heeft u nog vragen?

Contact

Customer Service:
Tel:   0182-621940 
Fax:  0182-621949
Email: info-nl@festool.com

Marketing:
Tel:   0182-621942 
Fax:  0182-621949
Email: marketing-nl@festool.com

Technische dienst:
Tel:   0182-621943 
Fax:  0182-621948
Email: service-nl@festool.com

Logistiek:
Tel:   0182-621946 
Fax:  0182-621948
Email: service-nl@festool.com

Financiën & Administratie:
Tel:   0182-621944 
Fax:  0182-621947

HR:
Tel:   0182-621961 
Fax:  0182-621949


Directie:
Tel:   0182-621950 
Fax:  0182-621959


Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8:00 tot 17:00 uur. 
Of
vindt uw antwoord op uw vraag in onze FAQ’s.

- Maak uw keuze -

SERVICE all-inclusive

Wat is SERVICE all-inclusive?
Ons allesomvattende zekerheidspakket SERVICE all-inclusive bestaat uit services die volledig afgestemd zijn op de eisen van uw alledaagse werkzaamheden. Om van de services ‘36 maanden GRATIS reparatie’, ’36 maanden diefstalgarantie’, ‘10 jaar garantie op reserveonderdelen’ en ‘15 dagen testen zonder risico’ gebruik te kunnen maken, moet u uw gereedschap binnen 30 dagen na aankoop gratis registreren.

Hoe kan ik me voor SERVICE all-inclusive registreren?
U kunt uw gereedschap binnen 30 dagen na aankoop heel eenvoudig online registreren of uw dealer de registratie laten regelen.

Zijn er kosten verbonden aan SERVICE all-inclusive? 
Nee, SERVICE all-inclusive is in het aankoopbedrag van uw gereedschap inbegrepen en daardoor voor u helemaal gratis. De enige voorwaarde: U moet uw gereedschap binnen 30 dagen na aankoop voor SERVICE all-inclusive registreren.

Ontvang ik een bevestiging van de registratie voor SERVICE all-inclusive?
Ja, na de registratie ontvangt u van ons per e-mail (wanneer u het gereedschap zelf geregistreerd hebt) of per post (wanneer uw dealer de registratie voor u geregeld heeft) een servicecertificaat. Bewaar dit certificaat zorgvuldig, zodat u het indien nodig bij een serviceverzoek kunt laten zien.

Geldt SERVICE all-inclusive voor alle producten van Festool?
SERVICE all-inclusive geldt voor alle gereedschappen van Festool en voor andere geselecteerde producten. Een product kan voor SERVICE all-inclusive geregistreerd worden als de systainer of doos voorzien is van een SERVICE all-inclusive-kaart. Daarnaast kunt u ook bij de beschrijving van onze producten op onze website terugvinden of registratie mogelijk is.

36 maanden GRATIS reparatieservice

Welke onderdelen en defecten vallen onder deze service?
Materiaal- en fabricagefouten, inclusief alle reserveonderdelen en slijtdelen (met name koolborstels, kogellagers, rubbermanchetten, accupacks, opladers, afdichtingsringen, vaste kabels en schakelaars)) en de benodigde werktijd. In onze reserveonderdelencatalogus vindt u een overzicht van alle reserveonderdelen en slijtdelen. Alle onderdelen met ‘Ja’ in de kolom ‘Garantie’ worden gratis vervangen. 

Ontvang ik in geval van reparatie een kostenvoorstel?
Dankzij SERVICE all-inclusive behoren kostenvoorstellen en facturen voor reparaties binnen 36 maanden na aankoop tot het verleden. De enige voorwaarde: U moet uw gereedschap binnen 30 dagen na aankoop voor SERVICE all-inclusive registreren. Na afloop van de garantie ontvangt u op aanvraag voor elke reparatie een kostenvoorstel.

Zijn er uitzonderingen waarvoor de service niet geldt?
Ja, er zijn uitzonderingen. Daarbij gaat het om situaties die u zich beslist kunt voorstellen, zoals gereedschap dat opzettelijk beschadigd of in een continu industrieel proces gebruikt is. Alle uitzonderingen vindt u in onze voorwaarden voor SERVICE all-inclusive.

Waar kan ik aanspraak op maken als ik mijn gereedschap niet voor SERVICE all-inclusive geregistreerd heb?
Als gebruiker heeft u 24 maanden recht op de wettelijke garantie. Dit geldt voor materiaal- en fabricagefouten die al bij de levering van ons product aanwezig waren. Slijtage is van de wettelijke garantie uitgesloten. Om deze reden moet u uw gereedschap te allen tijde voor SERVICE all-inclusive registreren. De registratie is voor u helemaal gratis!   

36 maanden gratis beschermd tegen diefstalkosten.

Mijn gereedschap is op de bouwplaats of uit mijn bus gestolen. Is de diefstalgarantie desondanks van toepassing?
Ook als de machine op de bouwplaats of uit uw voertuig gestolen is, ontvangt u binnen 36 maanden na aankoop tegen een eigen bijdrage van 100 euro (excl. btw) een gloednieuwe machine.

Wat moet ik doen als mijn gereedschap gestolen is?
Het is belangrijk dat u zich aan de toepasselijke termijnen houdt. U moet na de diefstal van uw gereedschap hiervan meteen aangifte doen bij de politie. Vervolgens laat u uw aangifte en servicecertificaat binnen 5 dagen na de diefstal aan uw dealer zien. Nadat we uw geval gecontroleerd hebben, sturen we het nieuwe gereedschap naar uw dealer en kunt u het daar tegen een eigen bijdrage van 100 euro (excl. btw) afhalen.

De termijn van 5 dagen is verstreken. Is de diefstalgarantie toch nog van toepassing?
Helaas niet! Wij kunnen u deze service alleen aanbieden als u zich aan onze termijnen houdt.

Zijn alle diensten van SERVICE all-inclusive ook volledig van toepassing op mijn vervangende machine?
SERVICE all-inclusive is op uw vervangende machine van toepassing voor de resterende looptijd van het gestolen gereedschap. Dat betekent dat als uw gereedschap na bijvoorbeeld 2 jaar gestolen wordt, u voor uw vervangende machine nog één jaar gebruik kunt maken van SERVICE all-inclusive. Wij voeren in dit geval de registratie voor u uit en sturen u een nieuw servicecertificaat. Omdat elk gereedschap slechts eenmaal gebruik kan maken van diefstalgarantie, vervalt deze service voor de vervangende machine.   

15 dagen testen zonder risico

Waar moet ik op letten?
De enige voorwaarde is dat u uw gereedschap meteen na aankoop voor SERVICE all-inclusive registreert. Daarna kunt u het op uw gemak testen en binnen 15 dagen na aankoop naar uw dealer terugbrengen als het niet aan uw verwachtingen voldoet. Het aankoopbedrag krijgt u natuurlijk terug.

In de voorwaarden van SERVICE all-inclusive staat dat het gereedschap slechts ‘licht gebruikt’ mag zijn. Wat betekent dit?
Wij willen u in de gelegenheid stellen onze gereedschappen in de praktijk te testen. Daarom mag u onze gereedschappen uitvoerig testen tijdens uw dagelijkse werkzaamheden. Zo kunt u namelijk snel vaststellen of aan uw verwachtingen voldaan wordt. Het is niet toegestaan onze gereedschappen te testen gedurende continue industriële processen.
Het is belangrijk dat u het gereedschap compleet overeenkomstig de leveringsomvang terugbrengt.

10 jaar voorraadgarantie op reserveonderdelen

Wat gebeurt er als een reserveonderdeel binnen 10 jaar niet meer verkrijgbaar is?
Wij garanderen dat de reserveonderdelen nog minstens 10 jaar beschikbaar is nadat het apparaat uit productie is genomen. Als we deze belofte niet na kunnen komen, ontvangt u gratis een nieuw elektrisch gereedschap ter vervanging.

Zijn er na afloop van de 10-jarige garantie op reserveonderdelen geen reserveonderdelen meer verkrijgbaar voor mijn gereedschap?
Voor veel gereedschappen hebben wij reserveonderdelen aanzienlijk langer dan 10 jaar op voorraad.

Ik heb een reserveonderdeel nodig. Wat moet ik doen?
De bijbehorende reserveonderdelen vindt u in onze reserveonderdelencatalogus. Hier kunt u aan de hand van het machinetype en het onderdeelnummer naar reserveonderdelen zoeken en deze bij uw dealer bestellen. Onze gereedschappen mogen uitsluitend door erkende werkplaatsen gerepareerd worden en bij reparaties mogen uitsluitend originele reserveonderdelen gebruikt worden. Alleen dan is een correcte en veilige werking na de reparatie gewaarborgd.

  • SAI

    SERVICE all-inclusive

    Vier services waardoor u zich volledig op uw werk kunt richten.

    Meer te weten komen
  • Festool Reparatie

    Festool Reparatieservice

    Het kost u slechts 5 minuten.
    Ons maximaal 48 uur.

    Meer te weten komen
  • Festool Kennis

    Zo werkt het

    Speciale taken uitvoeren, Festool-producten optimaal gebruiken en nog veel meer.

    Meer weten

* U belt tegen het lokale tarief van het Duitse vaste net.