Naleving van de wet en integriteit
TTS verwacht van al haar medewerkers dat ze de wetten en andere regels die relevant zijn voor hun werkomgeving kennen en naleven. Hieronder valt ook de huidige versie van de richtlijnen die intern door TTS zijn opgesteld.
Eerlijke concurrentie
Alle medewerkers zijn verplicht om de doelstellingen van het bedrijf te allen tijde met eerlijke middelen te bereiken. Ze zullen daarom geen overeenkomsten aangaan met concurrenten, klanten en/of leveranciers die de concurrentie kunnen verhinderen of beperken. De vrijheid van handelen van de concurrentie moet te allen tijde worden gehandhaafd.
Corruptie en omkoping bestrijden
De ethische normen zijn bekend bij de werknemers en worden ook door hen nageleefd in hun dagelijkse werkzaamheden. Het is in het bijzonder verboden om derden onrechtmatig te beïnvloeden bij zakelijke transacties. Voordelen mogen niet worden gevraagd of aangenomen. Om dit te garanderen heeft TTS haar eigen richtlijnen opgesteld en traint ze haar medewerkers regelmatig.

Onze verantwoordelijkheid voor de samenleving
De TTS Group is een wereldwijd bedrijf dat mensen uit verschillende culturen in dienst heeft en zijn sociale verantwoordelijkheid erkent. De merken van TTS zijn wereldwijd actief en we zijn ons ervan bewust dat we een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben die we zeer serieus nemen. Daarom heeft TTS een nalevingsstructuur gecreëerd die ervoor zorgt dat we ons houden aan de wettelijke regels van de betreffende landen en aan de interne regels en ethische principes van ons bedrijf. Als onderdeel van de TTS Groep handelt Festool in overeenstemming met de complianceregels van de Groep.
Principes van onze acties
De merken van de TTS Groep staan voor topkwaliteit, innovatie en klantgerichtheid. Achter deze sterke prestaties schuilen kernwaarden die richting geven aan al onze acties en beslissingen. Deze waarden zijn:
- Premium: We leveren uitstekend werk en streven altijd naar de beste resultaten voor onze klanten.
- Innovatie: We omarmen diversiteit en moedigen gezamenlijk experimenteren en vernieuwing aan.
- Duurzaamheid: We nemen verantwoordelijkheid voor mensen en de toekomst.
Deze principes gelden zowel voor de interne samenwerking tussen managers en medewerkers als voor onze externe relaties met klanten, partners en overheden. Om dit te waarborgen, hanteren we een duidelijke Gedragscode. We verzetten ons krachtig tegen elke vorm van dwang- en kinderarbeid en verwachten hetzelfde van onze klanten en zakenpartners.
De waarden en principes die we hanteren, zijn bindend voor al onze medewerkers en vormen de basis van onze dagelijkse bedrijfsvoering. Ze dienen ook als richtlijnen voor onze zakelijke partners. Wij streven naar duurzame, langetermijngroei die in lijn is met onze bedrijfswaarden. Dit betekent dat we handelen met respect voor wet- en regelgeving en dat naleving daarvan stevig verankerd is in onze bedrijfsstructuur.

Nalevingsstructuur

Overtredingen van de regels kunnen ernstige gevolgen hebben voor een bedrijf en zijn werknemers. Om deze te voorkomen heeft TTS een compliance management systeem geïntroduceerd dat maatregelen bevat voor preventie, detectie en reactie. Duidelijke richtlijnen, regelmatige training, vertrouwelijke compliance counseling en het informeren van managers en werknemers over relevante compliance kwesties zijn belangrijke preventieve maatregelen. Daarnaast is er een rapportagesysteem opgezet. Hier kunnen schendingen van compliance worden gemeld of vragen worden gesteld. Alle meldingen worden vertrouwelijk behandeld.
Klachten aanpakken
We zijn ervan overtuigd dat een open gesprek over zorgen ertoe bijdraagt dat wangedrag minder vaak voorkomt of in een vroeg stadium wordt herkend en gecorrigeerd. Daarom hechten we veel waarde aan een open klimaat waarin medewerkers zonder aarzelen hun manager, directie of een vertrouwenspersoon kunnen benaderen met kritische kwesties. We onderzoeken alle geuite zorgen eerlijk en zonder vooroordelen en beschermen klokkenluiders, zelfs als de melding niet wordt bevestigd.
Zakelijke partners en andere belanghebbenden kunnen ook klokkenluiders zijn en helpen onregelmatigheden aan het licht te brengen. De genoemde meldkanalen staan daarom ook open voor externe klokkenluiders.

Contactgegevens
- E-mail:compliance@tts-company.com
- Telefoon: +49 7024-804-20888 (AB)
- Brief: TTS Tooltechnic Systems AG & Co. KG
Ter attentie van de Compliance Officer (HV-Z)
Vertrouwelijk
Wertstrasse 20
73240 Wendlingen Duitsland - Aanwezigheidsafspraak op aanvraag
Contactgegevens voor meldingen omtrent specifieke onderwerpen:
Gegevensbescherming/gegevensinbreuken: datenschutz@tts-company.com
IT-beveiligingsincidenten: it-security@tts-company.com
Wat gebeurt er bij een melding of klacht?
- Je dient je melding in per e-mail, telefoon, brief of persoonlijk.
- Je ontvangt een ontvangstbevestiging.
De melding wordt gecontroleerd en indien nodig worden er vervolgvragen naar je toegestuurd.
Hoe meer informatie je kunt geven, hoe beter en sneller de zaak kan worden onderzocht en beoordeeld.
- Als er voldoende informatie beschikbaar is, wordt er een onderzoek ingesteld.
- Als het onderzoek de tip of klacht bevestigt, worden er op basis van de resultaten maatregelen genomen.
- Als het onderzoek is afgerond, krijg je feedback over de resultaten en de genomen maatregelen.
Klachtenmanagement LkSG

Om te voldoen aan onze verplichting om mensenrechten en het milieu te beschermen, hebben we een klachtenprocedure opgezet die alle betrokken partijen in staat stelt om mogelijke risico's of schendingen op dit gebied te melden. De klachtenprocedure is in de eerste plaats bedoeld voor mensen die lijden onder de gevolgen van mensenrechtenschendingen of milieuschade die verband houden met onze activiteiten. Personen die zich bewust worden van een dergelijke schending hebben ook de mogelijkheid om ons op de hoogte te stellen van het incident. Klachten in deze zin kunnen worden gericht aan de hierboven genoemde kanalen.
Transparantieverslag van de TTS Groep
Meer informatie over onze naleving is te vinden in het duurzaamheidsrapport van de TTS Group.